1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
Az alábbi kereskedelmi és reklamációs feltételek szabályozzák a szerződő felek eladó között létrejött adásvételi szerződésből eredő jogait és kötelezettségeit: DELAB, s.r.o., azonosító: 53 548 256, Železničná 1534, Senica 905 01, a cégjegyzékbe bejegyzett a Nagyszombati Kerületi Bíróság szakasza: s.r.o. betétszám: 48400/T (a továbbiakban: eladó) és a vevő. A jelen szerződés tárgya áruk adásvétele az eladó e-kereskedelmi weboldalán.
Az eladó elérhetőségei:
DELAB, s.r.o., azonosítószám: 53 548 256, Železničná 1534, Senica 905 01, bejegyezve a Nagyszombati Kerületi Bíróság Cégjegyzékébe, szakasz: s.r.o., betétszám: 48400/T
Adószám: 2121414922
Adószám: SK2121414922
Üzemeltetés: Železničná 1534, Senica 905 01
Telefon: +421 949 833 255
E-mail: hello@delab.sk
Felügyeleti hatóság:
Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (SOI)
SOI Felügyelőség a Trnava régióban
Pekárska 23, 917 01 Trnava 1
Felügyeleti Osztály
tt@soi.sk
tel. nem. 033/321 25 27, 033/321 25 21, fax sz. 033/321 25 23
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
1.1. Jelen kereskedelmi és reklamációs feltételek az adásvételi szerződés megkötésének napján érvényes szövegében az adásvételi szerződés szerves részét képezik. Írásbeli adásvételi szerződés megkötése esetén, amelyben a megállapodott feltételek eltérnek a jelen kereskedelmi és reklamációs feltételektől, az adásvételi szerződésben foglaltak elsőbbséget élveznek jelen kereskedelmi és reklamációs feltételekkel szemben. Az újonnan elfogadott feltételek nem lehetnek ellentétesek más jogszabályokkal (áruvisszaküldési határidő lerövidítése, jótállási idő stb.)
1.2. Jelen adásvételi és reklamációs feltételek alkalmazásában kiegészítő szerződésen azt a szerződést kell érteni, amelyben a vevő az adott adásvételi szerződés tárgyához kapcsolódó árut szerez be vagy szolgáltatást kap, mindaddig, amíg az áru az eladó vagy a megállapodásuk alapján harmadik fél szállítja vagy nyújtja a szolgáltatást.
1.3. Az eladó által üzemeltetett bármely e-kereskedelmi webhelyen feltüntetett áruk vételára a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályai szerint meghatározott összegű általános forgalmi adót is tartalmazza. Nem tartalmazza az áruk szállításának vagy egyéb választható szolgáltatások árát. Minden akció és egyéb akció a készlet erejéig érvényes, kivéve, ha az adott cikknél másként szerepel.
1.4. Az eladónak joga van az áru eladási árát, amely az elektronikus áruház honlapján szerepel, az eladó üzletében bármikor módosítani. Az ilyen változás nem vonatkozik az árváltozás előtt megkötött adásvételi szerződésekre, függetlenül attól, hogy az árut még nem szállították ki.
1.5. A biztonsági kockázatok az online áruházunkban található összes termékre vonatkoznak. Minden termék és használatuk kockázatot jelenthet a felhasználó egészségére, életére vagy vagyonára nézve. A feltételek elfogadásával Ön elfogadja, hogy a felsorolt termékek használata és birtoklása biztonsági kockázatot jelent, amelyet teljes mértékben elfogad. Termékeink webáruházunkból történő megrendelésével és/vagy használatával Ön elfogadja, hogy teljes körű tájékoztatást kapott a felsorolt kockázatokról, amelyek magukban foglalhatják a betegség, sérülés, rokkantság vagy akár halál kockázatát is. A vásárlót teljes mértékben felelősség terheli minden olyan következményért, amely a termékek elektronikus áruházunkból történő megrendelése és/vagy felhasználása során felmerülhet.
1.6. Az e-shop termékeinek minden egyes használata előtt a terméket biztonságosan tesztelni kell. Ha a felhasználó nem teljesen biztos abban, hogyan kell megfelelően tesztelni a terméket, kérjük, ne használja a terméket, és tájékoztasson minket erről a tényről.
1.7. Az e-shopot üzemeltető cég nem vállal felelősséget az e-shopunkon vásárolt termékek használatából eredő közvetett vagy közvetlen károkért, függetlenül attól, hogy a vásárló vagy harmadik személy helyesen vagy helytelenül használta-e ezeket a termékeket. Ez a kizárás a törvény által megengedett maximális mértékig érvényes.
1.8. A céggel szembeni kártérítési felelősség alkalmazása esetén. A társaság kártérítési felelősségét a termék piaci értékének háromszorosára korlátozza.
1.9 Az elektronikus áruházat üzemeltető cég igyekszik minél részletesebb és legpontosabb leírást adni a termékekről és a hozzájuk tartozó fényképekről. A cég azonban nem tudja garantálni a termékinformációk és fényképek teljes pontosságát. A csomagolásban előfordulhatnak kisebb eltérések, mivel egyes termékek különböző beszállítóktól származhatnak, de ezek az eltérések semmilyen módon nem befolyásolják az e-shopunkon keresztül értékesített termékek minőségét vagy funkcionalitását.
2. AZ ADÁSVÉTELI SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSÉNEK MÓDJA
2.1. Az adásvételi szerződés a vevő által az eladónak megküldött ajánlat alapján jön létre, kitöltött és az eladó honlapján keresztül elküldött űrlapon, akinek megküldte az ajánlatot a megkötésére. A szerződés tárgya a vásárló által megjelölt áru tulajdonjogának átruházása a jelen megrendelésben meghatározott vételárért és feltételek mellett (a továbbiakban: megrendelés).
2.2. Szállítás után
A megrendelés beérkezéséről automatikusan generált üzenetet küldünk az eladó elektronikus rendszerében található e-mail címre (a továbbiakban: a megrendelés kézbesítésének visszaigazolása). Szükség esetén lehetőség van a vevő megrendelésével kapcsolatos minden további információ elküldésére a vásárló e-mail címére.
2.3. A megrendelés elküldésének visszaigazolása azt az információt tartalmazza, hogy a rendelést az eladóhoz kézbesítették, és egyben az adásvételi szerződés megkötésére irányuló javaslat elfogadását is jelenti (a továbbiakban: „megrendelés elfogadása”).
2.4. A megrendelés elfogadásának tartalma az adásvételi szerződés tárgyát képező áru megnevezése, specifikációja, az áru és/vagy egyéb szolgáltatás árára vonatkozó információ, az áru várható szállítási idejére vonatkozó információ, az áruk szállítási helyére vonatkozó név és információ, valamint a feltételekkel, módszerrel, az árunak a vevő számára a megbeszélt szállítási helyre történő szállításának ára és dátuma, az eladóval kapcsolatos további információk, például a cégnév, székhely, azonosító szám és hasonlók. A bejelentés egyéb szükséges adatokat is tartalmazhat.
2.5. Az adásvételi szerződés a megrendelés elektronikus vagy írásos formában történő kézbesítésével jön létre.
2.6. Az eladó a megrendelés elküldése előtt világosan, egyértelműen, érthetően és összetéveszthetetlen módon tájékoztatta a vevőt a szerződéskötést megelőző tájékoztatásról a reklamációra, fizetésre, üzletre, szállításra és egyéb feltételekre vonatkozóan:
az eladó e-kereskedelmének megfelelő katalógusoldalán tájékozódni az áru főbb jellemzőiről vagy a szolgáltatás jellegéről a használt kommunikációs eszköznek és az árunak vagy szolgáltatásnak megfelelő mértékben,
tájékoztatta az eladó cégnevét és székhelyét az eladó e-kereskedelmének megfelelő aloldalán, valamint jelen kereskedelmi reklamációs feltételek 1. pontjában, amelyek az eladó e-kereskedelmének megfelelő aloldalán találhatók,
az eladó telefonszámáról, valamint a vevőnek az eladóval való kapcsolattartása szempontjából fontos egyéb adatokról, így különösen az e-mail címéről és faxszámáról, ha ezeket az eladó e-kereskedelmének megfelelő aloldalán és a sz. Jelen üzletszabályzat 1. pontja és reklamáció, amely az eladó elektronikus áruházának megfelelő aloldalán található,
az eladó címét, ahol a vevő áru- vagy szolgáltatásigényt érvényesíthet, panasszal élhet vagy egyéb kezdeményezést tehet, tájékoztatott a cikk. jelen kereskedelmi és reklamációs feltételek 1. pontja, amely az eladó elektronikus áruházának megfelelő aloldalán található,
az áruk vagy szolgáltatások teljes áráról, beleértve az általános forgalmi adót és minden egyéb adót, vagy ha az áru vagy szolgáltatás jellege miatt az ár előre ésszerűen nem határozható meg, akkor annak kiszámításának módja, valamint a szállítási, szállítási, postai és egyéb költségeket és díjakat, vagy ha ezek a költségek és díjak előre nem állapíthatók meg, akkor az eladó katalógusának megfelelő katalógusoldalán bejelentik, hogy a vevő köteles megfizetni azokat. elektronikai bolt,
a fizetési feltételekről, a szállítási feltételekről, arról az időtartamról, ameddig az eladó vállalja az áru kiszállítását vagy a szolgáltatás nyújtását, a reklamációk, panaszok, javaslatok benyújtásának és feldolgozásának eljárási rendjéről a vevőt a megfelelő jelen üzleti követelésekre vonatkozó általános szerződési feltételek cikkei, amelyek az elektronikus eladó áruházának megfelelő aloldalán találhatók,
a vevő adásvételi szerződéstől való elállási jogáról, a szerződéstől való elállási jog gyakorlásának feltételeiről, időtartamáról és eljárási rendjéről szóló tájékoztatásról, tájékozódjon az 1. sz. jelen kereskedelmi reklamációs feltételek közül 10, amelyek az eladó e-kereskedelmének megfelelő aloldalán találhatók,
az adásvételi szerződéstől való elállási űrlap biztosításáról a 10. számban, valamint a jelen üzletszabályzati és reklamációs feltételek mellékletében tájékoztatott, amelyek az eladó e-kereskedelmének megfelelő aloldalán találhatók; ezzel egyidejűleg az eladó az adásvételi szerződéstől való elálláshoz szükséges nyomtatványt is rendelkezésre bocsátotta a jelen feltételek mellékletében, amely az eladó e-kereskedelmének megfelelő aloldalán található.
arról a tájékoztatásról, hogy ha a vevő eláll az adásvételi szerződéstől, akkor az árunak az eladónak történő visszaküldésével kapcsolatos költségeket a 10. § bek. szerint viseli. törvény 3. -a. 102/2014. a távértékesítéssel kötött szerződés vagy az eladó telephelyén kívül kötött szerződés alapján történő áruértékesítés vagy szolgáltatásnyújtás fogyasztó védelméről, valamint egyes törvények módosításáról (a továbbiakban: a távértékesítésben a fogyasztóvédelemről szóló törvény) , valamint az adásvételi szerződéstől való elállása esetén a jellegéből adódóan postai úton nem visszaküldhető áruk visszaküldésének költségeit, tájékoztatott a Ptk. Jelen üzleti és reklamációs feltételek közül 10, amely az eladó elektronikus áruházának megfelelő aloldalán található,
a vevő azon kötelezettségéről, hogy a ténylegesen teljesített teljesítésért az eladónak megfizeti a 10. § bek. 5. §-a szerinti távértékesítésről szóló fogyasztóvédelmi törvény, ha a vevő a szolgáltatási szerződéstől az eladónak a 4. § szerinti kifejezett hozzájárulását követően eláll.
bek. A távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 6. §-ában tájékoztatott. jelen kereskedelmi reklamációs feltételek közül 10, amelyek az eladó e-kereskedelmének megfelelő aloldalán találhatók,
cikkben közölt feltételekről, amelyek között a vevő elveszíti a szerződéstől való elállás jogát. jelen kereskedelmi reklamációs feltételek közül 10, amelyek az eladó e-kereskedelmének megfelelő aloldalán találhatók,
pontja szerint az eladónak az áruk vagy szolgáltatások hibáiért való felelősségére vonatkozó utasításról. 622. és 623. §-ában tájékoztatott a Ptk. A jelen kereskedelmi feltételek 8. pontja, amely az eladó elektronikus áruházának megfelelő aloldalán található,
pontjában meghatározottaknál szigorúbb elvek szerint a gyártó vagy az eladó által biztosított jótállás meglétéről és részleteiről. 502. §-a szerint, ha azt a gyártó vagy az eladó biztosítja, valamint a vevőnek az áru értékesítését vagy szolgáltatásnyújtását követően nyújtott segítség és szolgáltatás fennállásáról és feltételeiről szóló tájékoztatást, ha ilyen segítséget nyújtanak, a Ptk. az eladó elektronikus áruházának megfelelő katalógusoldalán, valamint az Art. A jelen kereskedelmi feltételek 9. pontja, amely az eladó elektronikus áruházának megfelelő aloldalán található,
a vonatkozó magatartási kódexek meglétéről, amelyek betartását az eladó vállalta, és arról, hogy a vevő hogyan ismerheti meg azokat, vagy szerezheti meg szövegüket az eladó e-kereskedelmének megfelelő katalógusoldalán,
a szerződés időtartamáról, ha határozott idejű szerződésről van szó; ha határozatlan időre kötött szerződésről van szó, vagy ha olyan szerződésről van szó, amelynek érvényessége automatikusan meghosszabbodik, a szerződés megszűnésének feltételeiről az eladó e-kereskedelmének megfelelő katalógusoldalán is tájékoztatást adnak, ill. jelen kereskedelmi reklamációs feltételekben, amelyek az e-kereskedelmi eladó megfelelő aloldalán találhatók,
a vevő adásvételi szerződésből eredő kötelezettségeinek minimális időtartamáról, amennyiben az adásvételi szerződés a vevő számára ilyen kötelezettséget ír elő, tájékoztatta az eladó e-áruházának megfelelő katalógus oldalán, valamint a jelen kereskedelmi feltételekben, amelyek megtalálhatók. az eladó e-shopjának megfelelő aloldalán,
a vevő előleg fizetési vagy az eladó kérésére egyéb anyagi biztosíték nyújtásának kötelezettségéről, valamint annak biztosítására vonatkozó feltételekről, ha az adásvételi szerződés a vevő számára ilyen kötelezettséget eredményez – tájékoztatott a katalógus megfelelő oldalán az eladó e-kereskedelmében és a jelen kereskedelmi feltételekben, amelyek az eladó e-kereskedelmének megfelelő aloldalán találhatók,
a funkcionalitásról, ideértve az elektronikus tartalom biztonságát szolgáló technikai védelmi intézkedéseket is, adott esetben az eladó e-áruházának megfelelő katalógusoldalán, valamint a jelen kereskedelmi feltételekben, amelyek az Eladó megfelelő aloldalán találhatók. eladó e-shopja,
az elektronikus tartalom hardverrel és szoftverrel való kompatibilitásáról, amelyről az eladó tud, vagy okkal feltételezhető, hogy tud róluk, adott esetben az eladó e-shopjának megfelelő katalógusoldalán tájékoztatta, illetve ezekről az üzletekről, ill. reklamációs feltételeket, amelyek az eladó e-shopjának megfelelő aloldalán találhatók,
a vita alternatív vitarendezési rendszeren keresztül történő peren kívüli rendezésének lehetőségéről és feltételeiről, amennyiben az eladó kötelezettséget vállalt e rendszer használatára, az eladó e-shopjának megfelelő katalógus oldalán, valamint a jelen kereskedelmi feltételekben tájékoztatta. és feltételek, amelyek az eladó e-shopjának megfelelő aloldalán találhatók,
az adásvételi szerződés megkötéséhez szükséges teendőkről a szükséges teendők leírásával jelen üzleti és reklamációs feltételekben, amelyek az eladó e-kereskedelmének megfelelő aloldalán találhatók,
arról, hogy az adásvételi szerződés az eladónál elektronikus formában kerül tárolásra és a vevő írásban történő kérése után a vevő rendelkezésére áll, az eladó elektronikus áruházának megfelelő katalógus oldalán tájékoztatva, valamint a jelen kereskedelmi reklamációs feltételekben, amelyek az eladó elektronikus áruházának megfelelő aloldalán,
arról, hogy a szerződéskötésre felkínált nyelv az eladó e-áruházának megfelelő katalógusoldalán és jelen üzleti és reklamációs feltételekben, melyek az eladó e-shopjának megfelelő aloldalán találhatók.
2.7. Amennyiben az eladó a 2.6. pont szerinti tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget. pont e) pontja értelmében a vevőt ezen többletköltségek vagy díjak megfizetésére nem terheli.
3. AZ ELADÓ JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI
3.1. Az eladó köteles:
a) a megrendelés átvétel formájában történő visszaigazolása esetén az eladó köteles a k
a vevőnek az árut a megállapodás szerinti mennyiségben, időtartamban, minőségben, és azt a megőrzéséhez és védelméhez szükséges módon becsomagolni és szállításukat biztosítani,
b) gondoskodni arról, hogy a leszállított áru megfeleljen a Szlovák Köztársaság vonatkozó jogszabályainak,
c) az adásvételi szerződés megkötéséről szóló visszaigazolást küldeni állandó adathordozón, például e-mailben. A visszaigazolást haladéktalanul el kell küldeni, és tartalmaznia kell a 2.6. pontban felsorolt összes információt. beleértve az adásvételi szerződéstől való elállás nyomtatványát is.
d) az áruval együtt legkésőbb elektronikus vagy írásos formában átadja a vevőnek a megvásárolt áru átvételéhez és felhasználásához szükséges minden dokumentumot, valamint a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályai által előírt egyéb dokumentumokat, például szlovák nyelvű utasítások, szállítólevél, jótállási jegy és adóbizonylat.
3.2. Az eladónak joga van ahhoz, hogy a vevő a kiszállított áru vételárát megfelelően és időben kifizesse.
3.3. Az áru hiánya vagy készlethiány esetén az eladó az adásvételi szerződésben vállalt, jelen kereskedelmi és reklamációs feltételekben meghatározott határidőn belül, illetve a megállapodás szerinti vételár ellenében nem tudja az árut a vevőnek átadni. az eladó kötelezettsége, hogy a vevőt helyettesítő teljesítést ajánljon fel, vagy a vevő számára az adásvételi szerződéstől való elállás lehetősége (megrendelés törlése). Az adásvételi szerződéstől vagy a megrendeléstől való elállásra a vevőnek küldött e-mail útján van lehetőség. A vételár vevő általi vagy egy részének megfizetése esetén az eladó köteles visszaküldeni az összes befizetett összeget és így a már kifizetett vételárat vagy annak egy részét, ideértve a szállítási, szállítási és postaköltséget és egyéb költségeket, ill. díjakat az adásvételi szerződéstől való elállási nyilatkozat kézbesítésétől számított 14 napon belül, ill a megrendelés törlése a vevőnek az általa megjelölt számlán, ha a felek másként nem állapodnak meg. A vételár vevő általi vagy egy részének megfizetése esetén az eladó köteles a már kifizetett vételárat vagy annak egy részét az adásvételi szerződéstől való elállás vevő részére történő kézbesítésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. .
4. A VEVŐ JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI
4.1. Az eladó értesítette a vevőt a vételár fizetési kötelezettségéről. Ez a kötelezettség a megrendelés része.
4.2. Vevő jogai: A vevő jogosult az árut a szerződő felek által egyeztetett mennyiségben, minőségben, időpontban és helyen szállítani.
4.3. A vevő kötelezettségei:
a) a megállapodás szerinti vételárat a megállapodás szerinti határidőn belül megfizetni az eladónak, beleértve a megrendelt áruk szállításának költségeit,
b) átveszi a megrendelt és leszállított árut
c) a szállítólevélben aláírásával vagy az általa meghatalmazott személy aláírásával igazolja az áru átvételét.
5. SZÁLLÍTÁSI ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK
5.1. Az e-kereskedelmi weboldalon minden egyes terméknél fel van tüntetve a termék szokásos elérhetősége, beleértve a feladás dátumát is.
5.2. Az eladó köteles az árut haladéktalanul, de legkésőbb az adásvételi szerződés megkötésétől számított 30 napon belül a vevőnek átadni, hacsak az adásvételi szerződés másként nem rendelkezik. Ha az eladó ennek a kötelezettségének nem tett eleget, a vevő kérheti tőle, hogy az általa meghatározott ésszerű további határidőn belül szállítsa le a terméket. Ha az árut ezen a további ésszerű határidőn belül sem szállítják ki, a vevő jogosult elállni a szerződéstől.
5.3. Az eladó jogosult a vevőt az áru átvételére még az adásvételi szerződésben vállalt áruszállítási határidő lejárta előtt felhívni.
5.4. A vevő köteles az árut a megbeszélt helyen, az adásvételi szerződés szerint vagy más módon az áru átadását megelőző időpontban (a továbbiakban: hely) átvenni. A vevő köteles az árut az eladó vagy az áru szállítására jogosult képviselője és a vevő által az adásvételi szerződésben megállapodott határidőn belül vagy más módon az áru átadása előtt átvenni (a továbbiakban: „Időtartományban„).
5.5. Ha az eladó az árut a vevőnek a helyszínen és határidőn belül átadja, a vevő kötelessége az árut személyesen átvenni, vagy gondoskodni arról, hogy az árut a vevő által meghatalmazott személy vegye át. A vevő köteles aláírni a vételár fizetéséről, az áru szállításáról és átadásáról szóló jegyzőkönyvet. Az áru átvételére jogosult harmadik személy kötelessége a megrendelés-átvétel egy példányát az eladónak benyújtani. Abban a pillanatban, amikor az árut átadják a vevőnek, az áru kézbesítettnek minősül. Az áru vevő részére történő átadása az áru Helyre szállítását, a vevő vagy a vevő által meghatalmazott harmadik személy általi átvételét, valamint a vételár fizetéséről szóló jegyzőkönyv aláírását, valamint az áru szállítását és átadását jelenti. a vevő vagy a vevő által meghatalmazott harmadik fél.
5.6. A vevő a szállítmány tartalmát, az áru csomagolását és az árut azonnal a kiszállítást követően ellenőrizheti az eladó képviselőjének, például futárnak a jelenlétében. Az áru hibájának észlelése esetén az eladó képviselőjének kötelessége, hogy lehetővé tegye a vevő számára, hogy az áru hibájának jellegéről és mértékéről jegyzőkönyvet készítsen, amelynek helyességét az eladó képviselője igazolja. Az így készített, az eladóhoz eljuttatott jegyzőkönyvvel a vevő megtagadhatja a kiszállított áru hibás átvételét, vagy megerősítheti az áru hibás átadását, majd ezt követően a Ptk. 8. pontja szerint a termék hibája miatti reklamációt az eladónál vagy az általa megjelölt személynél érvényesíteni. Amíg veszek
aki megtagadja a kiszállított áru hibás átvételét, az eladó viseli az áru visszaküldésével kapcsolatban felmerülő összes költséget.
5.7. Az áru eladó általi át nem adása esetén a vevő az 5.2. pontban meghatározott határidőn belül jogosult. pontjában foglaltak szerint elállhat az adásvételi szerződéstől, és az eladó köteles a már kifizetett vételárat vagy annak egy részét visszaadni a vevőnek az adásvételi szerződéstől való elállás kézbesítésétől számított 14 napon belül. Az összeget a vevő által megjelölt bankszámlára utaljuk.
6. VÉTELÁR
6.1. Az áru vételára, amelyről a vevő és az eladó közötti adásvételi szerződésben megállapodtak, a megrendelés elfogadásában szerepel (a továbbiakban: vételár). Abban az esetben, ha a megrendelés kézbesítési visszaigazolásában feltüntetett vételár magasabb, mint az azonos áruk e-kereskedelmi ajánlatában feltüntetett ár a megrendelés vevőnek történő elküldésekor, az eladó elektronikus üzenetet küld a vevőnek az új vételár eltérő összegű ajánlatára vonatkozó információ, amely az eladó új adásvételi szerződés megkötésére irányuló javaslatának minősül, amelyet a vevőnek e-mailben vagy írásban kifejezetten meg kell erősítenie az adásvételi szerződés megkötéséhez érvényesen le kell kötni.
6.2. A vevő köteles az eladónak a vételárat, ideértve az áru kiszállításának költségét is készpénzben megfizetni, ill. fizetési kártyával az áru személyes átvételekor, az áru átvételének helyén utánvéttel, vagy készpénz nélküli átutalással az eladó számlájára, a megrendelés elfogadásában vagy az eladó honlapján az átvételt megelőző időpontban feltüntetve. áruk.
6.3. A vételárnak az eladó számlájára történő készpénz nélküli átutalással történő kifizetésekor a fizetés napjának az a pillanat minősül, amikor a teljes vételár jóváírásra került az eladó számláján.
6.4. A vevő köteles a megállapodás szerinti áru vételárát az eladónak az adásvételi szerződésben meghatározott határidőn belül, de legkésőbb az áru átvételekor megfizetni.
6.5. Az Eladó jogosult megtagadni az áru Vevő részére történő kiszállítását, ha a Vevő nem fizeti ki az Eladónak a teljes vételárat az áru Helyre szállításának időpontjáig, és a szerződő felek nem állapodtak meg az áru vételárának megfizetésében. részletekben.
6.6. Az összeszerelést, az áru kiszállítását és a kapcsolódó költségeket a vételár nem tartalmazza, az eladó nem köteles ezen szolgáltatásokat a vevőnek nyújtani.
7. TULAJDONJOG MEGSZERZÉSE ÉS AZ ÁRUK KÁROSODÁSÁNAK KOCKÁZATÁNAK ÁTRUHÁZÁSA
7.1. A vevő az áru tulajdonjogát csak az áru vételárának teljes kifizetése után szerzi meg.
7.2. Abban a pillanatban, amikor az árut a vevő vagy a vevő által meghatalmazott harmadik személy átveszi az eladótól vagy képviselőjétől, aki az áru szállítására jogosult, vagy ha ezt nem teszi meg időben, akkor abban az időpontban, amikor az eladó lehetővé teszi a vevő számára az áru kezelését, és a vevő nem veszi át az árut, az áru sérülésének kockázata átszáll rá.
8. PANASZI ELJÁRÁS (GARANCIA, HIBAFELELŐSSÉG, PANASZOK)
8.1. A Vevőnek joga van az áru eltávolítható hibája miatt a hibát ingyenesen, időben és megfelelő módon eltávolítani. Az eladó kötelessége a hibát indokolatlan késedelem nélkül eltávolítani.
8.2. A vevő a hiba elhárítása helyett követelheti az áru kicserélését, vagy ha a hiba az árunak csak egy bizonyos részét érinti, akkor ennek az alkatrésznek a cseréjét, kivéve, ha az eladónak az áru ára vagy a a hiba súlyossága.
8.3. Az eladó a hibás árut mindig hibátlan árura cserélheti, amennyiben ez nem okoz komoly nehézséget a vevőnek.
8.4. Ha az áru olyan hibájáról van szó, amely nem távolítható el, és amely megakadályozza az áru hibamentes áruként való rendeltetésszerű használatát, a vevőnek joga van az árut kicserélni vagy elállni az adásvételi szerződéstől. Ugyanilyen jogok illetik meg a vevőt, ha a hibák eltávolíthatók, de ha a vevő a hiba kijavítás utáni újbóli megjelenése vagy nagyobb számú hiba miatt nem tudja megfelelően használni az árut.
8.5. Egyéb javíthatatlan hiba esetén a vevőnek joga van az áru árából ésszerű engedményre.
8.6. Az eladó tájékoztatta a vevőt a bekezdésből következő jogairól 622. §-a (jelen kereskedelmi és reklamációs feltételek 8.1.-8.3. pontja), valamint a Ptk. 623. § (jelen üzletszabályzat és reklamációs feltételek 8.4-8.5 pontja) alapján jelen üzletszabályzat és reklamáció az eladó elektronikus áruházának megfelelő aloldalán történő elhelyezésével és a vevőnek lehetősége volt azt megelőzően elolvasni. a rendelés elküldése.
8.7. A vevő köteles reklamációt benyújtani az eladónál vagy a megjelölt személynél. A termék hibáiért a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályai szerint az eladó felel.Az eladó a vevőt a jótállási jegy hátoldalán, vagy kérésére a vevő rendelkezésére bocsátja a szervizhelyekről és a garanciális és jótállás utáni szervizre kijelölt személyekről. telefon vagy email.
8.8. A panaszok kezelése az eladó érvényes reklamációs eljárása szerint történik, azaz a Ptk. 8. jelen kereskedelmi és reklamációs feltételek. A vevőt megfelelően megismerték a reklamációs eljárással, és tájékoztatták az áruk reklamációjának feltételeiről és módjáról, beleértve a reklamáció helyére és a garanciális javítások elvégzésére vonatkozó információkat is.
szakaszának megfelelően 18. § bek. törvény 1. -a. 250/2007 Z. tól től. törvény a fogyasztóvédelemről és a Szlovák Nemzeti Tanács 2. sz. 372/1990 Coll. az adásvételi szerződés megkötése előtti időpontban módosított (a továbbiakban: Törvény) szabálysértésekről úgy, hogy a jelen feltételeket az eladó e-kereskedelmének megfelelő aloldalán elhelyezte, és a vevőnek lehetősége volt azokat korábban elolvasni. a rendelés elküldése.
8.9. A vevő által az eladótól az eladó elektronikus áruházának honlapján elektronikus áruház formájában vásárolt áruk reklamációs eljárás tárgyát képezik.
8.10. Ha az árunak olyan hibája van, amelyekért a gyártó, a szállító vagy az eladó felelős, és amelyekre jótállás vonatkozik és az eladótól vásárolták, a vevő jogosult az áru hibáiért felelősséget követelni az eladótól.
8.11. Ha az áru hibás, a vevőnek jogában áll reklamációt benyújtani az eladó telephelyén a pontban foglaltak szerint. 18. § bek. 2. §-a szerint az árut az eladó telephelyére szállítja, és az eladónak átadja a vevő a 8.1. pont szerinti jogának gyakorlására irányuló akaratát. 8.5-ig. jelen üzleti és reklamációs feltételek (a továbbiakban: Panaszbejelentési Tájékoztató), pl. kitöltött reklamációs űrlap formájában, amely az eladó elektronikus áruházának megfelelő aloldalán található. Az eladó azt javasolja, hogy az árut kárigényre küldje biztosítsa. Az eladó nem fogad el utánvétes küldeményt. A Vevő köteles a reklamáció bejelentésében minden szükséges információt a valóságnak megfelelően közölni, így különösen pontosan megjelölni az áru hibájának típusát és mértékét; bekezdésből eredő jogai közül a vevő azt is megjelöli 622. és 633. §-a irányadó. A vevőnek jogában áll reklamációt benyújtani az áru gyártója által a garanciális javítások elvégzésére felhatalmazott személynél (a továbbiakban: „megjelölt személy”). A kijelölt személyek listáját a garancialevél tartalmazza, vagy az eladó kérésére elküldi a vevőnek.
8.12. Az eladónak szállítható árukkal kapcsolatos reklamációs eljárás azon a napon kezdődik, amikor az alábbi feltételek együttesen teljesülnek:
a) a keresetlevél kézbesítése a vevőnek, eladónak
b) a reklamált áru átadása a vevőtől az eladóhoz vagy az erre kijelölt személyhez
c) hozzáférési kódok, jelszavak stb. a reklamált árura az eladónak, ha ezek az adatok a reklamáció megfelelő feldolgozásához szükségesek
8.13. Ha a reklamáció tárgya olyan áru, amely objektíve nem szállítható az eladónak, vagy amely szilárdan be van ágyazva, a vevő a 8.12 pont szerinti feltételek teljesítése mellett a) és c) pontja alapján kötelesek minden szükséges együttműködést megtenni a reklamált árunak az eladó vagy az eladó által megjelölt harmadik személy általi ellenőrzéséhez. Az eladónak objektíve nem szállítható vagy szilárdan beágyazott árukkal kapcsolatos panaszeljárás az áru első mondat szerinti vizsgálatának napján kezdődik. Ha azonban az eladó vagy az általa megjelölt harmadik személy a vevő szükséges közreműködése ellenére nem gondoskodik arról, hogy az ellenőrzést ésszerű időn belül, de legkésőbb a kézbesítéstől számított 10 napon belül elvégezzék. Reklamációs értesítés az Eladónak, a reklamációs eljárás a reklamáció Eladó részére történő kézbesítésének napján kezdődik.
8.14. Az árureklamáció benyújtásáról az eladó vagy egy megjelölt személy az eladó által választott megfelelő formában, pl. e-mailben vagy írásban, amelyben köteles pontosan jelezni az áru reklamált hibáit és még egyszer tájékoztatni a fogyasztót a 8.1. pontból eredő jogairól. 8.3-ig. jelen kereskedelmi és reklamációs feltételek (Ptk. 622. §), valamint a 8.4. pontból eredő jogok. 8.5-ig. ezen üzleti és reklamációs feltételek (Ptk. 623. §). Ha a reklamáció távközlési eszközzel történik, az eladó köteles haladéktalanul eljuttatni a vevőnek az igény visszaigazolását; ha a visszaigazolás azonnali kézbesítése nem lehetséges, azt indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a reklamáció feldolgozásáról szóló dokumentummal együtt kell kézbesíteni; a követelés érvényesítésének igazolását nem kell kézbesíteni, ha a vevőnek lehetősége van a követelés érvényesítését más módon bizonyítani.
8.15. A vevő jogosult eldönteni, hogy mely jogai közül a pont szerint 622. § és bek. A Ptk. 623. §-a irányadó, és egyúttal köteles döntéséről haladéktalanul tájékoztatást adni az eladónak. A vevő döntése alapján mely jogai a pont szerinti 622. § és bek. 623. §-át az eladó vagy a panaszkezelés módjának meghatározására kijelölt személy alkalmazza a Ptk. 2. § levél m) pontja szerint haladéktalanul, bonyolultabb esetekben a reklamációs eljárás megindításától számított 3 napon belül, indokolt esetben különösen, ha az áru állapotának komplex műszaki értékelése szükséges legkésőbb a kiszállítástól számított 30 napon belül. az igényelt áruk közül. A reklamáció kezelésének módjának meghatározása után az eladó vagy a kijelölt
á személy a panaszt azonnal intézi, indokolt esetben a panasz később is kezelhető. A kereset feldolgozása azonban nem tarthat tovább 30 napnál a követelés benyújtásától számítva. Ha a panasz tárgyát az eladó a panasz benyújtásának napjánál későbbi időpontban veszi át, a panasz e bekezdés szerinti kezelésének határideje a panasz tárgyának átvételétől kezdődik. az eladó által; de legkésőbb attól a pillanattól kezdve, amikor az eladó a követelés tárgyának átvételét lehetetlenné teszi vagy megakadályozza. A panaszkezelési határidő lejártát követően a fogyasztónak jogában áll elállni a szerződéstől, vagy a terméket új termékre cserélni.
8.16. Ha a vevő az adásvételi szerződés megkötésétől számított első 12 hónapon belül reklamációt tett az áruval kapcsolatban, az eladó a reklamációt annak elutasításával csak szakértői vélemény vagy felhatalmazott, bejelentett vagy akkreditált személy véleménye alapján tudja kezelni. személy vagy egy kijelölt személy véleménye (a továbbiakban: az áruk szakértői értékelése). A szakértői értékelés eredményétől függetlenül az eladó nem követelheti a vevőtől az áru szakértői értékelésének költségeit, illetve az áru szakértői értékelésével kapcsolatos egyéb költségeket.
8.17. Ha a vevő az adásvételi szerződés megkötésétől számított 12 hónapon belül reklamált a termékkel kapcsolatban, és az eladó azt elutasította, a reklamációt feldolgozó köteles a panaszkezelési okiratban megjelölni, hogy a vevő az árut kinek küldheti át szakértőnek. értékelés. Ha a vevő az árut szakértői értékelésre küldi el a reklamációs dokumentumban megjelölt személynek, az áru szakértői értékelésének költsége, valamint minden egyéb kapcsolódó költség az eladót terheli, függetlenül a szakértő eredményétől. értékelés. Ha a vevő szakmai elbírálással bizonyítja az eladó felelősségét az áru reklamált hibájáért, újra érvényesítheti a követelést; a jótállási idő az áru szakértői értékelése során nem jár le. Az eladó köteles megtéríteni a vevőnek a megújított kereset benyújtásától számított 14 napon belül az áru szakértői értékelésével kapcsolatban felmerült valamennyi költséget, valamint az ezzel kapcsolatos, célzottan felmerült költséget. A megújított követelés nem utasítható el.
8.18. A vevő nem élhet felelősségi jogával azon hibákért, amelyekről az eladó a szerződés megkötésekor tájékoztatta, vagy amelyekről az adásvételi szerződés megkötésének körülményeit figyelembe véve köteles ismerték.
8.19. Az eladó fenntartja a jogot, hogy a hibás árut más, azonos vagy jobb műszaki paraméterekkel rendelkező, hibátlan áruval cserélje ki, ha ez nem okoz komoly nehézséget a vevőnek.
8.20. Az eladó nem vállal felelősséget a termék hibáiért:
ha a vevő a jótállási idő lejártáig nem élt az eladónak az áru hibája miatti felelősségére vonatkozó jogával,
ha az áru hibája az áru vevő által okozott mechanikai sérülése,
ha az áru hibáját az áru olyan körülmények között történő használata okozta, amelyek intenzitása, páratartalma, kémiai és mechanikai hatásai nem felelnek meg az áru természetes környezetének,
ha az áru hibája az áru szakszerűtlen kezeléséből, kiszolgálásából vagy az áru gondozásának elhanyagolásából ered,
ha az áru hibája az áru túlzott rakodásból eredő sérüléséből, vagy a dokumentációban meghatározott feltételekkel vagy az áru szokásos használatának általános elveivel ellentétes használatból ered,
ha az áru hibáját az áruban bekövetkezett, elkerülhetetlen és/vagy előre nem látható események miatti sérülés okozta,
ha az áru hibáját az áru véletlen sérülése és véletlen minőségromlása miatti sérülése okozta,
ha az áru hibáját szakszerűtlen beavatkozás, víz, tűz, statikus vagy légköri elektromosság vagy egyéb vis maior okozta,
ha az áru hibáját illetéktelen személy beavatkozása okozta.
8.21. Az eladó kötelessége a panasz kezelése és a reklamációs eljárás befejezése az alábbi módok egyikén:
a) árucserével,
b) az áru vételárának visszaküldésével,
c) javított áru átadásával,
d) az áru árából ésszerű árengedmény megfizetésével,
e) az eladó által meghatározott teljesítés átvételére vonatkozó írásbeli felhívással,
f) az áruigény indokolt elutasítása.
8.22. Az eladó köteles a reklamáció elintézésének módjáról és a reklamáció elbírálásának módjáról a vevőnek írásos okiratot kiállítani, legkésőbb a reklamáció napjától számított 30 napon belül személyesen, postai úton vagy futárral vagy kézbesítéssel. Szolgáltató. Az eladó a reklamáció kezelésének eredményéről a reklamációs eljárás befejezését követően haladéktalanul tájékoztatja a vásárlót telefonon vagy e-mailben, egyidejűleg az áruval együtt, ill. a reklamáció feldolgozásának igazolása e-mailben.
8.23. A jótállási idő az áru átadásától számított 24 hónap, kivéve, ha konkrét esetekre ettől eltérő jótállási idő kerül meghatározásra. A kiküldött sporttáplálkozási termékek, ajándékkosaras élelmiszerek és takarmányok minimális szavatossági ideje 2 hónapnál hosszabb a lejárati idő előtt, rövidebb lejárati idő esetén az eladó telefonon vagy e-mailben felveszi a vevővel a kapcsolatot és a szállítmányt csak a vevő beleegyezésével küldjük.
8.24. Az áru garanciális javítása esetén a jótállási idő a vásárlás időtartamával meghosszabbodik
a felhasználó nem használhatta az árut.
8.25. Az áru újra cseréje esetén a jótállási idő az új áru átvételétől kezdődik újra, de csak az új árura. Áru új termékre cseréje esetén a vevő egy dokumentumot kap, amelyen tájékoztatást ad az árucseréről, és az adásvételi szerződés és a jelen reklamációs dokumentum alapján minden egyéb igényt érvényesít.
8.26. Eltávolítható hiba esetén a reklamáció a vevő 8.15 pont szerinti döntése szerint kerül elbírálásra. jelen panasz és üzleti feltételeket a következő módon:
a) az eladó a hibás árut kicseréli, ill
b) az eladó gondoskodik a hiba elhárításáról
8.27. Az eltávolítható és a vevő nem haladéktalanul megállapítható hiba tekintetében a 8.15. Jelen reklamáció és üzleti feltételek pontja alapján a reklamáció kezelésének módját az eladó a hiba elhárításával oldja meg.
8.28. Ha olyan hibáról van szó, amely nem eltávolítható, vagy egy többször eltávolítható hibáról van szó, vagy több különböző eltávolítható hibáról van szó, amely megakadályozza az áru rendeltetésszerű, hibamentes használatát, az eladó a vevő döntésétől függően a a 8.15. ponthoz. jelen panasz és üzleti feltételek pontja alapján a következő módon lehet panaszt tenni:
áruk cseréjével más, azonos vagy jobb műszaki paraméterekkel rendelkező funkcionális árukra, ill
abban az esetben, ha az eladó az árut nem tudja másra cserélni, a reklamációt az áru vételárának visszaküldésével kezeli.
8.29. Elháríthatatlan vagy többször megismétlődő eltávolítható hiba, illetve nagyobb számú különböző eltávolítható hiba esetén, amely az áru rendeltetésszerű használatát akadályozza, mint hibátlan és a vevő nem állapítja meg azonnal a 8.15. pontjában foglaltak szerint, hogyan kell a panaszt feldolgozni, az eladó úgy oldja meg a reklamációt, hogy az árut más, azonos vagy jobb műszaki paraméterekkel rendelkező funkcionális árura cseréli.
8.30. A reklamációkezelés csak a reklamációs nyilatkozatban és a 8.14. pont szerinti áru reklamáció visszaigazolásában felsorolt hibákra vonatkozik. jelen panasz és üzleti feltételek.
8.31. A reklamáció szempontjából többször megismétlődő eltávolítható hibának minősül egy eltávolítható hiba többszöri előfordulása.
8.32. A reklamáció szempontjából több, mint három különböző eltávolítható hiba egyidejű előfordulása nagyobb számú különböző eltávolítható hibának minősül.
8.33. A vevő jogosult az áru hibájára hivatkozni, miután gyakorolta a jogát és felkérte az eladót az áru hibájának elhárítására a 8.1 pont szerint. pontja szerint, és a reklamáció eredményétől függetlenül ugyanazon egyedi hiba (nem azonos típusú hiba) miatt már nem jogosult ismételten reklamációt benyújtani.
8.34. pontjában foglaltakat. pontban meghatározott fogyasztó definíciónak nem megfelelő szervezetekre a jelen panasz- és üzleti feltételek 8. pontja kifejezetten nem vonatkozik. 2. § levél törvény a) pontjában a 102/2014.
9.1. SZEMÉLYES ADATOK ÉS EZEK VÉDELME
A szerződő felek megállapodtak abban, hogy a vevő, ha természetes személy, köteles az eladónak sorrendben közölni vezeték- és vezetéknevét, állandó lakóhelyének címét irányítószámmal, telefonszámmal és email címmel.
A szerződő felek megállapodtak abban, hogy a vevő, ha jogi személy, köteles az eladónak sorrendben közölni cégnevét, székhelyének címét, beleértve az irányítószámot, a társadalombiztosítási számot, a telefonszámot és az email címet.
A vásárló a megadott személyes adatait bármikor ellenőrizheti és megváltoztathatja, valamint regisztrációját törölheti a hello@delab.sk email címen történő bejelentkezés után.
Az eladó ezúton tájékoztatja a vevőt, hogy az 1. sz. 18/2018 Coll. a személyes adatok védelméről, valamint egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről (a továbbiakban: ZnOOÚ), az eladó, mint üzemeltető az adásvételi szerződés megkötése során a vevő személyes adatait az adásvételi szerződés megkötése során a hozzájárulása nélkül kezeli. érintett személy, mivel a vevő személyes adatainak kezelését az eladó a vevővel szerződéskötést megelőző jogviszonyban végzi, és a vevő személyes adatainak kezelése az adásvételi szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben a vevő az egyik a szerződő felek.
A vevő a megrendelés elküldése előtt a megfelelő négyzet bejelölésével kifejezheti ZnOOÚ-ban kifejezett hozzájárulását ahhoz, hogy az eladó kezelje és tárolja személyes adatait, különös tekintettel a fent felsoroltakra és/vagy amelyek szükségesek az eladónak az információ küldésével kapcsolatos tevékenységéhez. új termékek, kedvezmények és promóciók a kínált árukra, és azokat valamennyi információs rendszerében feldolgozta, az új termékekről, a kínált árukra vonatkozó kedvezményekről és promóciókról szóló információk küldésével kapcsolatban.
Az eladó vállalja, hogy a vevő személyes adatait a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályainak megfelelően kezeli és selejtezi.
Az eladó kijelenti, hogy a ZnOOÚ-nak megfelelően a személyes adatokat kizárólag a jelen kereskedelmi feltételekben meghatározott célból szerzi meg.
Az eladó kijelenti, hogy a ZnOOÚ-val összhangban személyes adatokat a jelen üzleti követelésekben felsoroltaktól eltérő célokra szerez megkülön feltételeket biztosít, és biztosítja, hogy a személyes adatokat kizárólag a gyűjtésük céljának megfelelő módon kezeljék és használják fel, és ne keverjék össze más célból megszerzett személyes adatokkal.
A vevő a 9.5. pont szerint adja meg az eladó hozzájárulását. jelen reklamációs és üzleti feltételeket meghatározott ideig, amíg a vásárló személyes adatainak kezelésének célja teljesül. Az adatkezelés céljának teljesítését követően az eladó haladéktalanul megsemmisíti a vásárló személyes adatait. A vásárló a személyes adatok kezeléséhez adott hozzájárulását írásban bármikor visszavonhatja. A hozzájárulás a hozzájárulás visszavonásának a vevő általi Eladó részére történő kézbesítésétől számított 1 hónapon belül lejár.
A megrendelés elküldése előtt a vevőt meg kell erősíteni a megrendelés elküldése előtti négyzet bejelölésével, hogy az eladó kellő, érthető és összetéveszthetetlen módon értesítette:
pontjában felsorolt azonosító adatait. 1. jelen üzleti és panaszkezelési feltételek,
annak a harmadik személynek az azonosító adatai, amely a megrendelt árut a vevőnek szállítja oly módon, hogy ezek az adatok az elfogadásban feltüntetésre kerülnek,
a személyes adatok kezelésének célja, amely az eladó és a vevő közötti adásvételi szerződés megkötése,
hogy a vásárló személyes adatait vezeték- és vezetéknév, állandó lakcím, beleértve az irányítószámot, telefonszámot és e-mail címet is kezeli, ha a vevő természetes személy és cégnév körében, székhely címe, beleértve az irányítószámot, a társadalombiztosítási számot, a telefonszámot és az e-mail címet, ha a vevő jogi személy vagy személy
hogy a vevő köteles megadni a szükséges személyes adatokat,
Az eladó kijelenti, hogy a személyes adatokat a jó erkölcsnek megfelelően kezeli, és úgy jár el, hogy az ne legyen ellentétes a ZnOOÚ-val vagy más általánosan kötelező erejű jogszabályokkal, és azokat nem kerüli meg. Az eladó kijelenti, hogy az érintett beleegyezését nem kényszeríti vagy feltétele az eladóval szemben létesített szerződéses jogviszony, szolgáltatás, áru vagy kötelezettség visszautasításának veszélye.
A vevőnek joga van az eladótól írásbeli kérelem alapján követelni
annak megerősítése, hogy a személyére vonatkozó személyes adatok kezelés alatt állnak-e vagy sem,
a személyes adatok kezelésének célja,
általánosan érthető formában tájékoztatást az Ön személyes adatainak az információs rendszerben történő kezeléséről és állapotáról, amennyiben:
az eladó és az eladó megbízottja azonosító adatai,
a közvetítő azonosító adatai; ez nem vonatkozik arra az esetre, ha az eladó a személyes adatok megszerzése során nem a ZnOOÚ 34. §-a szerint jár el,
általánosan érthető formában pontos tájékoztatást arról, hogy személyes adatait feldolgozás céljából honnan szerezte,
általánosan érthető formában az adatkezelés tárgyát képező személyes adatainak másolata,
kiegészítő információk, amelyek a személyes adatok kezelésének valamennyi körülményére és feltételére tekintettel szükségesek ahhoz, hogy a vásárló törvény által védett jogait és érdekeit garantálja, így különösen
utasítás a szükséges személyes adatok megadásának önkéntességére vagy kötelezettségére; ha az eladó a vevő személyes adatait a vevő ZnOOÚ szerinti hozzájárulása alapján szerzi meg, tájékoztatja a vevőt a hozzájárulás érvényességi idejéről is, valamint ha a vevő személyes adatszolgáltatási kötelezettsége közvetlenül végrehajtható, kötelező erejű aktusból ered. az Európai Unió, a Szlovák Köztársaságra nézve kötelező nemzetközi szerződés, vagy jogszabály, az eladó tájékoztatja a vevőt arról, hogy milyen jogalappal e kötelezettséget ró rá, és tájékoztatja a személyes adatok megadásának megtagadása következményeiről,
harmadik felekre vonatkozó információk, ha feltételezhető vagy nyilvánvaló, hogy személyes adatokat adnak át számukra,
a címzettek köre, ha feltételezhető vagy nyilvánvaló, hogy a személyes adatokat hozzáférhetővé teszik számukra,
a közzététel formája, ha személyes adatokat kell közzétenni,
harmadik országok, ha feltételezhető vagy nyilvánvaló, hogy személyes adatokat továbbítanak ezekbe az országokba,
az adatkezelés tárgyát képező hibás, hiányos vagy elavult személyes adatainak helyesbítése,
személyes adatainak kezelése, ha az adatkezelés célja megvalósult; ha az adatkezelés tárgya személyes adatot tartalmazó hivatalos irat, kérheti azok visszaküldését,
az adatkezelés tárgyát képező személyes adatainak likvidálása, ha a ZnOOÚ-t vagy a Szlovák Köztársaság más hatályos jogszabályait megsértették.
Ingyenes írásbeli kérelem alapján a vevőnek jogában áll tiltakozni az eladóval szemben:
személyes adatainak kezelését, amelyekről feltételezi, hogy direkt marketing célból az ő hozzájárulása nélkül kezelik vagy fognak kezelni, és kérni azok kezelését,
31. §-ában meghatározott személyes adatok direkt marketing célú felhasználása a postai kommunikációban, ill
31. §-ban említett személyes adatok közvetlen üzletszerzés céljából történő szolgáltatása.
A vevő ingyenes írásbeli kérelem alapján jogosult arra, hogy a ZnOOÚ 31. §-a szerinti esetekben tiltakozzon személyes adatainak az eladó általi kezelése ellen, jogos indokok megjelölésével vagy bizonyítékok bemutatásával, amelyek szerint jogosulatlanul megsértették a törvény által védett jogait és érdekeit, a személyes adatok ilyen feldolgozása sérült-e, vagy lehet, hogy egy adott esetben; ha ezt jogi okok nem akadályozzák, és bebizonyosodik, hogy a vevő kifogása helytálló
nem, az eladó köteles indokolatlan késedelem nélkül zárolni és megsemmisíteni azokat a személyes adatokat, amelyek kezelése ellen a vásárló tiltakozott, amint azt a körülmények lehetővé teszik.
A vevő írásbeli kérelem alapján vagy személyesen, ha az ügy nem halasztható, bármikor jogosult az eladóval szemben kifogást emelni, és nem engedelmeskedni az eladó olyan döntésének, amely joghatással vagy jelentős kihatással járna. számára, ha az ilyen határozatot kizárólag személyes adatainak automatizált kezelése alapján hozzák meg. A vevőnek jogában áll kérni az eladótól a kiadott határozat felülvizsgálatát az automatizált feldolgozási formától eltérő módon, míg az eladó köteles a vevő kérésének eleget tenni, így a döntés felülvizsgálatában a döntő szerep az felhatalmazott személy játszik; pont szerinti határidőn belül az eladó a vevőt a vizsgálat módjáról és a megállapítás eredményéről tájékoztatja. jelen Feltételek 18. pontja. A vevőt ez a jog csak akkor nem illeti meg, ha azt külön jogszabály állapítja meg, amelyben a vevő jogos érdekeit biztosító intézkedéseket szabályozza, vagy ha a szerződéskötést megelőző jogviszony keretében vagy a szerződéses jogviszony fennállása alatt az eladó határozatot hozott, amellyel a vevő kérésének eleget tett, vagy ha az eladó a szerződés alapján egyéb ésszerű intézkedést tett a vevő jogos érdekeinek biztosítása érdekében.
Ha a vevő írásban érvényesíti jogát és kérésének tartalma azt mutatja, hogy jogát érvényesíti, a kérelmet e törvény szerint benyújtottnak kell tekinteni; az e-mailben vagy faxon benyújtott kérelmet a vevő legkésőbb annak elküldésétől számított három napon belül írásban kézbesíti.
Ha a vásárló azt gyanítja, hogy személyes adatait jogosulatlanul kezelik, ezt bejelentheti a Személyes Adatvédelmi Hivatalnál. Ha a vevő nem cselekvőképes, jogait törvényes képviselője gyakorolhatja.
Az eladó köteles a vevő kérelmét a jelen kereskedelmi és reklamációs feltételek szerint írásban feldolgozni, ill a vevő ZnOOÚ szerinti követelményeinek eleget tenni, és a kérelem vagy kérelem kézhezvételétől számított 30 napon belül írásban tájékoztatni.
Az eladó a vevő jogainak ZnOOÚ szerinti korlátozásáról haladéktalanul értesíti az érintettet és a Személyes Adatvédelmi Hivatalt.
Az eladó tájékoztatja a vásárlót, hogy a ZnOOÚ-nak megfelelően a vásárló személyes adatainak feldolgozása során feltételezhető, hogy a vásárló személyes adatait az alábbi harmadik felek számára adják meg és teszik hozzáférhetővé, ill. kedvezményezettek köre:
Packeta Slovakia s. r. o., székhelye: Kopčianska 3338/82A 851 01 Bratislava, azonosítószám: 48136999, a Pozsonyi I. Kerületi Bíróság Cégjegyzékébe bejegyzett tagozat: s.r.o., betétszám: 105158/B
10. ELÁLLÁS A VÉTELI SZERZŐDÉSBŐL
10.1. Ha az eladó az adásvételi szerződésből eredő kötelezettségeit nem tudja teljesíteni a készlet elfogyása, az áru nem elérhetősége miatt, vagy ha az adásvételi szerződésben vállalt áru gyártója, importőre vagy szállítója leállította a gyártást, ill. olyan súlyos változtatásokat hajtott végre, amelyek lehetetlenné tették az eladó adásvételi szerződésből eredő kötelezettségeinek teljesítését vagy vis maior okok miatt, vagy ha minden tőle elvárható erőfeszítés megtétele után sem tudja az árut az eladónak átadni. Az eladó a jelen szerződési feltételekben meghatározott határidőn belül köteles a vevőt haladéktalanul tájékoztatni, és egyúttal köteles a vevő számára helyettesítő teljesítést vagy a vevőnek az adásvételi szerződéstől való elállási lehetőségét felajánlani. törölje a rendelést). Abban az esetben, ha a vevő a jelen kifogások és feltételek jelen pontjában foglalt okok miatt eláll az adásvételi szerződéstől, az eladó köteles az adásvételi szerződésben vállalt áruért már kifizetett előleget 14-en belül visszaadni a vevőnek. napon belül a szerződéstől való elállás közlésétől számított átutalással a vevő által megadott számlára.
10.2. A vevő jogosult az adásvételi szerződéstől indoklás nélkül elállni a 2. sz. 7. § és azt követő § számú törvény 102/2014. a fogyasztóvédelemről a távértékesítésben (a továbbiakban: Fogyasztóvédelmi törvény a távértékesítésben) az áru átvételétől számított 14 napon belül, ill. pontja szerinti tájékoztatási kötelezettségét az eladó határidőben és megfelelően teljesítette a szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés vagy a nem fizikai adathordozón továbbított elektronikus tartalom szolgáltatására vonatkozó szerződés megkötésének napjától. törvény 3. §-a a fogyasztóvédelemről a távértékesítésben.
10.3. Ezen időszakon belül a vásárlónak joga van az árut a klasszikus „tégla és habarcs” üzletben történő vásárláskor szokásos módon kicsomagolni és kipróbálni, az áru jellegének, tulajdonságainak és funkcionalitásának megállapításához szükséges mértékben.
10.4. A szerződéstől való elállási határidő kezdete az a nap, amelyen a vevő vagy az általa megjelölt harmadik személy – a fuvarozó kivételével – a megrendelt áru minden részét átveszi, vagy
a) több részből vagy darabból álló árut szállít az utolsó alkatrész vagy az utolsó darab átvételének napjától,
b) a vevő által egy megrendelésben megrendelt árut külön szállítják, az utolsó leszállított áru átvételének napjától,
c) a szerződés alapján az árut a másik félnek átadja
vagy a meghatározott időszakban, az első leszállított áru átvételének napjától.
10.5. A vevő az elállási határidő lejárta előtt is elállhat az adásvételi szerződéstől, amelynek tárgya áruvásárlás.
10.6. A szerződéstől való elálláshoz olyan írásbeli forma szükséges, amely ne hagyjon kétséget afelől, hogy a szerződéstől való elállás tévedésből történt, vagy más tartós adathordozón rögzített adathordozón, vagy a 1. sz. jelen üzleti és panaszkezelési feltételek 1. pontja. A szerződéstől való elállási határidőt betartottnak kell tekinteni, ha az elállási nyilatkozatot legkésőbb a pont szerinti határidő utolsó napjáig megküldték az eladónak. 7. § bek. törvény 1. §-a a fogyasztóvédelemről a távértékesítésben.
10.7. Az adásvételi szerződéstől a jelen kereskedelmi és reklamációs feltételek áthaladási pontja szerinti elállásnak tartalmaznia kell az adásvételi szerződéstől való elállási nyomtatványon előírt adatokat, amely a 1. számú mellékletet képezi. jelen üzleti és reklamációs feltételek 1. pontja, különösen a vevő azonosítása, a megrendelés száma és dátuma, az áru pontos leírása, az eladónak a már beérkezett fizetés visszaküldésének módja, különösen a számlaszám és /vagy a vevő postacíme.
10.8. Ha a vevő eláll az adásvételi szerződéstől, az adásvételi szerződéshez kapcsolódó minden további szerződés, amelytől a vevő elállt, szintén eleve megszűnik. pontban meghatározott költségek és kifizetések kivételével a vevőtől a kiegészítő szerződés felmondásával összefüggő költséget vagy egyéb kifizetést nem lehet követelni. 9. § bek. 3. bekezdés 10. § bek. törvény 3. és 5. §-a alapján, ha a szerződés tárgya szolgáltatás nyújtása és a szolgáltatás maradéktalanul teljesítésre került.
10.9. Az adásvételi szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül a vevő köteles az árut indokolatlan késedelem nélkül visszaküldeni az üzemeltető székhelyének címére, vagy átadni az eladónak vagy az eladó által az áru átvételére meghatalmazott személynek. . Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha az eladó azt javasolta, hogy személyesen vagy az általa meghatalmazott személyen keresztül vegye át az árut. A jelen kereskedelmi feltételek és reklamációk jelen pontjának első mondata szerinti határidőt betartottnak kell tekinteni, ha az árut legkésőbb a határidő utolsó napján átadták szállításra.
10.10. Utánvétes küldeményt az eladó nem fogad el. Javasoljuk az áru biztosítását. Az eladó köteles indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a szerződéstől való elállási nyilatkozat kézbesítésétől számított 14 napon belül visszatéríteni a vevőnek az adásvételi szerződés alapján vagy azzal összefüggésben tőle kapott valamennyi fizetést, beleértve a szállítási, szállítási és postaköltségeket és egyéb költségeket és díjakat . Az eladó nem köteles visszatéríteni a vevőnek a jelen üzletszabályzat ezen pontja szerinti kifizetéseket és reklamációkat, mielőtt az árut átadták neki, vagy amíg a vevő nem bizonyítja, hogy az árut visszaküldték az eladónak, kivéve, ha az eladó javasolja, hogy személyesen vagy az általa meghatalmazott személyen keresztül vegye át az árut.
10.11. A vevő viseli az áru visszaküldésének költségeit az eladónak. Az árut közvetlenül az eladónak vagy az eladó által az áru átvételére felhatalmazott személynek küldjük vissza. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha az eladó vállalta, hogy ezeket a költségeket maga viseli, vagy ha nem teljesítette a 3. § bek. 1 levél törvény i) pontja szerint a fogyasztóvédelemről a távértékesítésben.
10.12. A Vevő kizárólag az árunak az áru olyan kezeléséből eredő értékcsökkenésért felelős, amely túlmutat az áru tulajdonságainak és működőképességének megállapításához szükséges kezelési körön. A fogyasztó nem felelős az áru értékcsökkenéséért, ha az eladó a fogyasztó szerződéstől való elállási jogára vonatkozó tájékoztatási kötelezettségét a 3. § (3) bekezdése szerint nem teljesítette. 1 levél h) törvény a fogyasztóvédelemről a távértékesítésben.
10.13. Az eladó köteles az áru vételárát ugyanúgy visszaküldeni a vevőnek, ahogyan azt a vevő fizetéséhez használta, kivéve, ha a vevővel a fizetések visszaküldésének más módjában állapodik meg anélkül, hogy a vevőt e tekintetben további díjak terhelnék. .
10.14. 7. § bek. 6. §-a alapján a vevő nem állhat el a szerződéstől, amelynek tárgya:
a fogyasztó különleges igényei szerint készült áruk, méretre készített áruk vagy kifejezetten egy fogyasztónak szánt áruk értékesítése,
olyan védőcsomagolásba zárt áru értékesítése, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból nem alkalmas visszaküldésre, és amelynek védőcsomagolása a kiszállítást követően sérült,
védőcsomagolásban értékesített hangfelvételek, videofelvételek, audiovizuális felvételek, könyvek vagy számítógépes szoftverek értékesítése, ha a fogyasztó ezt a csomagolást kibontotta,
elektronikus tartalom nem fizikai adathordozón történő szolgáltatása, ha annak nyújtása a fogyasztó kifejezett hozzájárulásával kezdődött, és a fogyasztó kijelentette, hogy megfelelően tájékoztatták arról, hogy hozzájárulásának kifejezésével elveszíti a szerződéstől való elállás jogát.
10.15. pontjában foglaltakat. pontban meghatározott fogyasztó definíciónak nem megfelelő szervezetekre a jelen üzleti és reklamációs feltételek közül 10 kifejezetten nem vonatkozik. 2. § levél törvény a) pontja.
11. KÖVETKEZTETÉSEK ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
11.1. Az adásvételi szerződés írásbeli megkötése esetén a módosítást írásban kell megtenni
11.2. A szerződő felek megállapodtak abban, hogy a köztük lévő kommunikáció e-mail üzenetek formájában történik.
11.3. törvény vonatkozó rendelkezései, a Ptk. 22/2004 Coll. törvény módosításáról, valamint az elektronikus kereskedelemről szóló 128/2002 Coll. törvénnyel módosított belső piac fogyasztóvédelmi ügyekben történő állami ellenőrzéséről, valamint egyes törvények módosításáról. 284/2002 Coll. módosításával és a törvény 2. sz. 102/2014. a fogyasztóvédelemről a távértékesítésben.
11.4. Ezen üzleti és reklamációs feltételek a vevővel szemben az adásvételi szerződés megkötésével lépnek hatályba.
11.5. A megrendelés elküldése előtt a vásárlót felkérjük, hogy jelölje be a jelölőnégyzetet, hogy megerősítse, hogy megismerte ezeket a feltételeket, elolvasta, megértette azok tartalmát, és teljes egészében egyetért velük.
12. ALTERNATÍV VITA RENDEZÉS
12.1. A vevőnek joga van jogorvoslatot kérni az eladótól, ha úgy érzi, hogy az eladó megsértette jogait, vagy a panaszt nem az őt megelégedően kezelte. Ha az eladó a megkeresésre 30 napon belül nem, vagy elutasító választ ad, a fogyasztó a 391/2015. Coll. törvény 3. §-a szerint a 391/2015. Az ARS alanyai hatóságok és felhatalmazott jogi személyek. Az ajánlatot a fogyasztó a 391/2015. A kérelem online is benyújtható az RSO alternatív vitarendezési platformján keresztül.
Az alternatív vitarendezés kizárólag természetes személy fogyasztók számára van fenntartva, üzleti vásárlók nem. A vita megoldása a fogyasztó és az eladó között zajlik, akik távollevők között kötöttek szerződést, és akiknek vitája meghaladja a 20 eurót. Az ARS által kérhető maximális díj 5 EUR a vevőtől a költségek fedezésére.
Fontosabb linkek és mellékletek (a linkre kattintva): Távértékesítési szerződéstől való elállás
ÉRTESÍTÉS:
Jelen általános szerződési feltételek a DELAB, s.r.o., azonosítószám: 53 548 256, Železničná 1534, Senica 905 01, cégre vonatkoznak, bejegyezve a Nagyszombati Kerületi Bíróság Cégjegyzékébe, szakasz: s.r.o., betétszám: 48400/ T, Krši s.r.o., Hviezdoslavova 275 /27, Žiar nad Hronom 965 01, IČO: 50 532 464, amely fenntartja a szerzői jogait erre a műre. Ennek a műnek vagy egy részének bármilyen felhasználása (szövegek, táblázatok és a mű egyéb részeinek sokszorosítása, másolása, szkennelése vagy egyéb terjesztése) mechanikus vagy elektronikus úton a Krši s.r.o. előzetes írásbeli engedélye nélkül. az ilyen felhasználás szigorúan tilos.